11/17/2010

Ur bögboken i somras, mmm

Idag vaknade jag för en gångs skull pigg och glad och fiffi hämtade mig och vi åkte till
stranden och åt jordgubbar drack kaffe och sprang runt i bara trosor som vanligt och
pratade om allt viktigt och allt oviktigt i livet.
Simmade under vattnet och tänkte på att det inte finns någon annanstans i hela
världen jag hellre vill vara. Åkte och köpte bananer och öl och lyssnade på fiffis
veganhiphop i bilen och bara älskar henne so much. Satte oss i parken i solen,
drack varnsin öl och pratade barndom.
Mmmmmm kärlek.

Nu har jag bränt mig så inåt helvete. Det är alla blattar i min kretz som ba får mig att
glömma att jag är svenny med känslig hy som får fräknar i solen. Jag har bränt mig
på baksidan av låren, i ansiktet HELT SJUKT röd i fejan och på tuttarna så klart man
ba ah topless i fyra timmar är bra när man har helt vita bröst. Jättesmart.

Nu är jag hemme. Kalle är också hemma så det är fezt.
Jag lagar mat
det ska bli grillad marinerad halloumi (ok pappa grillar) pizzabröd med havssalt och
oregano grekisk sallad hummus och blabla
ok mamma hjälper till också, med hummusen
Jag: Fiffi säger att det ska vara mycket vitlök i
kalle (kommer in i köket utan att ha hört nåt): Det ska inte vara så mycket vitlök i
hummusen
jag lagar mat
jag häller lök över hela golvet, spiller tomat på golvet, öppnar fetaostförpackningen
med tänderna så jag får hela käften plus hela framsidan av min tröja plus golvet plus
skärbrädan fullt med saltlag, häller mer fetaost på golvet, vevar med armarna och
käkar hummus med fingrarna
jag: Jag ska ha ett matlagningsprogram där jag står och häller fetaost över hela köket
mamma: Nej det är inte bra.
Sen ska jag iväg och träffa fiffloe igen och dricka lite mer öl och älska livet,
moder jord och valarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar