11/17/2010

Du inser väl att misstag inte är misstag längre när man gör om dem
om och om och om igen är de något annat
och du inser väl att chansen att se sig själv när man ser på någon annan ökar
lavinartat om man har livlig fantasi
kan man se precis vad man vill precis var man vill
att skillnaden mellan att vilja och bli tvingad är som skillnaden mellan asfalt och sand
barfota på trägolv och barfota i snön
det som styr mig är föränderligt som vatten jag har aldrig förstått det här med att jaga
och fly i flock
måste göra det själv
det är då jag känner dig som närmast mina ögon dina ögon när vi ser på varandra
bara inte varandra
jag har egna ögon nu jag har glidit tillbaka in bakom dem
här på havsbotten sitter jag med benen i kors gungande lugn
och landningsbanan var för svår att hitta för att fucka bort den igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar